Saturday, March 30, 2013

Sajak Nukilan sahabatku ( Kecheck Buzz)
Lembut hembusan angin Lautan China Selatan,
Senang menyambut ketibaan kami,
Di bawah satu teratak,
Kami disatukan...

Hadirnya aku dari Timur.
Kau dari Selatan,
Kamu pula dari Utara,
Dan tidakku lupa padamu,
Insan dari Bumi Kenyalang...

Tujuan kita hanyalah satu,
Menggapai impian nurani,
Merealisasikan arca mimpi yang pasti,
Inilah impian di hati....

Sahabatku, kawanku, temanku jua,
Siapa dirimu?
Apa keturunanmu?
Apa warna kulitmu?
Ayuh kita ketepikan ia...
Sama-sama kita cantumkan dedaun ukhwah ini,
Agar menjadi lembayung kasih yang rendang...

Sahabatku, kawanku, temanku jua,
Andai ada air mata yang mengalir,
Izinkan aku menyekanya,
Andai kakimu sukar melangkah,
Izinkan aku memapahmu...

Namun,
Jika aku hanyut terleka,
Kembalikan aku ke dunia nyata,
Jika aku asyik mengejar cinta dunia,
Tolonglah genggam jemariku,
Agar aku kembali menggapai cintaNya...

Sahabat....
ku harap ukhwah ini,
Adalah untukNya yg menemukan kita,
Semoga ukhwah kita,
Ukhwahfillah daiman Abadan Abada...
 

 Credit to kecheck buzz...

No comments:

Post a Comment