Sunday, July 20, 2014

HANDSOCK DWITONE


Handsock dwitone.

Assalamualaikum.....


Jom dapatkan handsock dwitone ni dgn segara!
Cantik2 uolss....
Jimat ongkos...boleh pakai dua2 belah..matchingkn dgn wrna baju....comel je kn....

Diperbuat daripada material cotton utk keselesaan ketika memakainya..ukuran sepanjang 30cm..lebih kurang sampai siku...


Dibuka utk borong dan juga retail...
Berminat??boleh msj / whatsapp 0136452419.

Jom tutup aurat dengan sempurna....smoga kita sntiasa dlm redha Allah..☺


From:
Founder De'Khaulah Collection.






Wednesday, December 11, 2013

Khasiat Alfalfa Shaklee


Alfalfa :supplement yang wajib untuk wanita dan lelaki kerana alfalfa merupakan 1001 khasiat.Ia juga dikenali sebagai RAJA TUMBUHAN kerana terkenal dgn khasiat dan mineralnya yg tidak terdapat dalam buah-buahan mahupun sayuran.Ia kaya dgn protin,asid amino,klorofil,serat,15 zat galian,10 vitamin,8 enzim dan fitokimia.
10 biji alfalfa = segelas susu

Kelebihan Alfalfa:

1) Dikatakan tumbuhan terbaik yang mengandungi segala zat keperluan harian tubuh manusia. 
2)Galactagouge - Bagus diambil oleh ibu-ibu yang menyusukan anak kerana ia merangsang penghasilan susu ibu (milk booster).
3) Membantu perkumuhan menjadi lebih lawas.

4) Membantu membuang angin dalam badan. 
5)Termasuk dalam kategori fiber yang mengenyangkan. 
6)Melegakan sakit sendi dan belakang 
7)Menghilangkan kelesuan dan tekanan. 
8)Memberi sensasi ‘rasa sejuk’ (alfalfa Shakleemengandungi minyak Peppermint 
9)Memberi kelegaan semasa haid 
10)Merawat arthitis 
11)Bagus untuk asma, resdung, elergi, gegata dan ekzema 
12)Mencuci usus bagi membuang toksik 
13)Mencuci buah pinggang dan merawat kencing kotor disebabkan jangkitan dalam buah pinggang 
14)Meneutralkan asid dalam badan 
15)Merawat masalah keputihan pada wanita 
16)Membesar dan menegangkan payudara 
17)Bertindak seperti kacip fatimah kepada para isteri 
18)Memulihkan urat selepas bersalin 
19)Membantu masalah penghadaman dan pencernaan 
20)Meningkatkan stamina seorang suami 
21)Melegakan sembelit (tapi kalau kurang minum air boleh jadi sembelit tau!! 

Tuesday, December 3, 2013

zinc complex Shaklee

Kelebihan Zin Complex

ShakleeMemperbaiki Radang Kulit - Kajian menunjukkan pengambilan zinc mampu memperbaiki keradangan kulit seperti jerawat dan akne.

♥Ekzema - Juga dikenali sebagai dermatitis atopik di mana sebahagian besar disebabkan oleh kekurangan zinc dalam tubuh.

♥Membentuk Kolagen - Membantu pembentukan protin dan kolagen untuk pertumbuhan kulit, kuku dan organ.

♥Penyembuhan Luka - Mempercepatkan penyembuhan luka luaran atau dalaman,terutama luka selepas pembedahan, luka akibat jerawat, alergi dan bintik di kulit.

♥Gangguan Prostat - Melindungi kesihatan prostat, Memperbaiki dan menyembuh benign prostatomegaly dan keadaan kerap kencing.Kajian menunjukkan pengambilan zinc setiap hari dapat mengurangkan prostatomegaly/pembengkakan prostat dalam kadar 70%

♥Mempertingkatkan Sistem Imuniti - Merangsang kelenjar thymus untuk mengeluarkan T-cells untuk menentang kanser dan juga menghalang jangkitan.

♥Mengurangkan Rambut Gugur - Dapat mengatasi masalah keguguran rambut yang boleh menyebabkan botak.

♥Ovulasi Wanita - Zinc diperlukan dalam proses ovulasi dan membantu penguncupan uterus serta mengembalikan daya ketahanannya.

♥Memperbaiki Diabetes - membantu pengeluaran insulin.

♥Mengurangkan Bintik Putih Kuku - Bintik putih di kuku menunjukkan kekurangan zinc.

♥Kemampuan Seks Lelaki - Pengambilan dalam jangka masa yang panjang dapat membaiki masalah kemampuan seks lelaki, impoten dan meningkatkan kiraan sperma.

♥Mengekalkan Deria - Dapat memperbaiki deria bau dan rasa.




shaklee Independent distributor
ID : 1085684
Aina : 0136452419

Produk Shaklee Anda

shaklee Independent distributor
ID : 1085684
Aina : 0136452419
 
 

B Complex Shaklee

 
B complex shaklee yg lengkap dgn asid folic

1. B1 (thiamin)
2. B2 (riboflovin)
3. B3 (niacin)
4. B5
5. B6 (pyridoxine)
6. B12 (cobalamine)
7. Acid folic
8. Asid panthothenic
9. Biotin

KELEBIHAN B COMPLEX SECARA UMUM

1. Menghasilkan tenaga dan berperanan dalam membantu kemampuan berfikir.

2. Mengelakkan penyakit beri-beri.

3. Merangsang pertumbuhan pada kanak-kanak.

4. Diperlukan untuk kesihatan mata, kulit, kuku dan rambut.

5. Penting untuk sirkulasi dan fungsi normal sistem saraf.

6. Mencegah stress.

7. Menguatkan antibodi tubuh.

8. Amat penting untuk aktiviti sel genetik.

9. Diperlukan dalam pembentukan protein asid amino.

10. Diperlukan untuk memproses dan perbaikan sel-sel darah merah.

11. Mencegah anemia.


Dapatkan b complex shaklee dgn harga yg murah dan berbaloi ni.. tahan sehingga 4 bulan..


shaklee Independent distributor
ID : 1085684
Aina : 0136452419

Friday, June 7, 2013

Salam Jumaat

Assalamualaikum dan salam jumaat..

Alhamdulillah masih diberi kesempatan utk mengecapi nikmat iman dan islam...serta menghirup udara milik ALLAH ini..sehebat mana pon kita,masih tak mmpu melawan kekuasaan dan kehebatan ALLAH..subhanallah!

Rupa2nya sudah lamaku xmencoret sesuatu disini..Walaupun telah byk  peristiwa yg telah kulalui..mungkin jgk kekangan waktu menyebabkan tangan malas menaip..hehe...

Alhamdulillah dh tamat belajar diperingkat Diploma.Moga Allah mengizinkan hambaNya ini terus melangkah keperingkat seterusnya..so,sekarang merasa cuti yg sgt panjang,,Kadang2 merindui suasana belajar n kawan2 seperjuangan..Lumrah Alam..Kawan pergi silih berganti..Namun Ukhwah xkan pernah terputus..

Okeh,pe2 pon tahniah kpd kawan2 yg dh dapat kerja. Majoritinya jd ustaz n ustazah..Jalankan tanggungjawab dengan sebaiknya k!
kepada yg still menganggur kat umah tu...inilah mse utk berkhidmat dgn keluarga masing2.. Haa,,ambe ttp dgn bisnes ambe yg xkn pernah lekang dalam hidup nih..kte org bisnis nih dh sebati dlm diri....Mohon doa smua agar bisnes ambe trus mju.. ^_^..


Last skali nk beriklan sikit..hehe...

Alhamdulillah DKC,,membuat GIVEAWAY utk pertama kalinya sejak pembukaan DKC secara rasminya..
Oleh itu DKC mempelawa sesiapa saja yg berminat utk menyertai giveaway tersebut.. Just like n Share ok ;-)..





utk keterangan lanjut boleh layari Facbook kami ye...

 https://www.facebook.com/photo.php?fbid=196288410528949&set=a.144302839060840.32865.137929656364825&type=1&theater
 


Tuesday, April 2, 2013

Keinginan Dan Cita-cita...

Assalamualaikum,,,
Alhamdulillah ,, masih diberi ruang oleh Allah untuk menikmati oksigen milikNya tanpa diminta sebarang bayaran..Subahanallah Maha Baik nya Tuhan kita terhadap kita semua selaku hamba-hambaNya..
Semua yang kita dapat didunia ini Tuhan bagi secara percuma..Terutamanya nikmat oksigen..
Cuba bayangkan jika Allah minta bayaran dari setiap hirupan oksigenNya..mampukah kita mengitungnya? mampukah kita membayarnya? sudah tentu kita xkan bisa melunaskannya..
Jadi manfaatkan nikmat oksigen, dgn ertikata lainnya nikmat hidup  ini dengan sebaiknya..

OKeh,,,Berbalik kepada tajuk kita td " Keinginan Dan Cita-cita"
Bila dh abis study nih, macam2 plan dh dirangka dalam kepala nih. nk smbung universiti tu laa.,,universiti nilah, nk kerja laa,,nk kawen laa..rancanglah selagi termampu..xsalah untuk merancang..Tp yg pasti ape yang kita rancang tak semestinya mampu kita laksanakan..kita hanya mampu merancang tapi Allah yang menentukannya..so,lau dah ter"over " rancang tp tak jadi..janganlah putus asa aka frust..Belajar lah untuk bersyukur dan redha dgn ketentuan Allah..Sebab Allah dh tentukan yang terbaik untuk kita.

so,ape kaitan dgn tajuk kita nih??
haa,,skrg nih citer nya sy dalam dilema nak smbung dibumi jordan or mesia jer..bkn apa lau xkait ngn cita2 nk jer kuburkan niat tu,,tp dh lama impikannya..Tapi mslhnya skrg sy dh rse down pon ada..terasa macam2 masalah timbul disaat2 nk buat keputusan..Rse sedih pon ada..tp belajar untuk tawakkal dan berdoa.Moga-moga diberi petinjuk dariNya.Kalau ada rezeki In sha Allah akan ku gagahi jua..Lau xde,, belajarlah untuk redha..Mungkin rezki tu dtg next time,,haa,,,

Bak kata "Mantan YDP "aqsa
( copy paste dr fb beliau)

 Jangan terlalu menghebohkan segala perkara yang
anda belum pasti apakah akan dapat atau tidak..??
Mulut jangan lancang.
Sesetengah kita terlalu 'taksub' menghebohkan perkara yang belum pasti pada
ramai orang...

"Lepas SPM aku nak masuk U la, apa barang sambung ke TINGKATAN 6"

"Aku dah tunang sekarang dengan ........... 'NANTI' nak kawin la.

"Lepas diploma nanti ni aku nak sambung ke Jordan la, cari pengalaman baru kat negara orang, Malaysia? mana best."

Ingat.!
Perancangan yang baik dan tersusun itu penting,
Tidak salah untuk minta didoakan, tapi jangan sampai tahap
Overconfidence dengan perancangan.

Minta itu, -- Minta ini.
Persoalannya mahu ke benda tu terima kita??

Letakkan sandaran pada Allah.
* Apabila sesuatu yang diminta tidak dimakbulkan, pesan pada diri--
Tidak semua perkara yang "kita ingini', adalah terbaik buat kita.
Allah maha mengetahui..

 
haah,,kan sikit terasa tu,,ape2 pon berdoalah mintak yang terbaek dari Allah..Moga dipermudahkan segala urusan untuk sampai kepada cita-cita kita tu..Ingat! kalau tak dapat mungkin ada hikmahnya. Apa yang penting berbaik sangka lah dengan ALLAH..

Ampun maaf,
Sekian,

teringin nak smpai kat tempat2 nih ( jom layan gmbr2 kat bwh )
moga direzkikan jua suatu hari nanti ^_^
PETRA
GUA ashabul kahfi
  
kubu salahuddin
aqabah